GWS Mom

Rasulullah s.a.w telah bersabda yang maksudnya:”Bahawa Allah telah menurunkan penyakit dan ubat dan dijadikan kepada setiap penyakit ada ubatnya, berubatlah tetapi jangan berubat dengan benda-benda yang haram.”
 
Tanggal 10 Januari 2011, my mom telah dimasukkan ke ward 1 utara, Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Krian. My mom disahkan mempunyai fabroid. A fibroid is a benign (noncancerous) growth of the uterus (womb). They are also called uterine myomas, fibromyomas or leiomyomas. They can vary from pea-sized to the size of a melon. Fibroids can increase in size, decrease in size or even go away with time. They can occur anywhere in the uterus and are named differently depending upon where they grow.

Untuk itu, doktor telah menyarankan supaya my mom menjalani hysterectomy secara laparoscopy. Laparoscopy is an operation performed in the abdomen or pelvis through small incisions (usually 0.5–1.5 cm) with the aid of a camera. It can either be used to inspect and diagnose a condition or to perform surgery.

Alhamdulillah, setelah 7 jam berlalu (pembedahan mengambil masa 7 jam). My mom telah selamat menjalani pembedahan. Pada hari ketiga selepas pembedahan, my mom telah discas dari ward dan dibenarkan pulang...

Alhamdulillah, syukur pada Mu ya Allah.. Tidak lupa juga kepada kaum keluarga dan sahabat handai yang telah sama-sama berdoa dan memberi sokongn kepada my mom.

No comments: